Monday, July 5, 2010

Isnin..Hari pertama aku jalani kehidupan biasa di minggu yang baru.. 6.00 pagi pelengkap kehidupanku berangkat ke tempat tugasnya..Kuiringi dengan kasih seorang isteri berserta doa: YA ALLAH, SELAMATKAN SUAMIKU..BERIKAN DIA KESEJAHTERAAN HIDUP DI DUNIA DAN AKHIRAT..
Selepas hilang dari pandangan, aku menyiapkan diri sendiri untuk ke sekolah..
6.40 pagi.. awal hari ini aku keluar..dengan doa biasa : BISMILLAHI TAWAKWAL TU.......
Masuk pejabat, terlihat olehku seorang India..aku sangka pelatih atau guru baru, kusapa tapi dia bagai tak faham sapaanku..rupa2nya dia dari India...Hahahaha..
Waktu perhimpunan: Erni, telefon kerana HAIKAL HAZIM diluar kawalan..Bagai biasa, melihat aku, dia berkata: ubat, ubat.......
Satu lagi muridku yang boleh dikawal dengan aku saja: adik @betutu.. hari ini tak datang sekolah..bila ku telefon, maknya kata tak nak ke sekolah.. aku pergi ke rumahnya.. melihat aku tiba yang ketika itu dia sedang bermain dibangsal disebelah rumahnya terus saja masuk ke rumah dan pakai baju sekolah..Hah! mak bapaknya pun hairan macamana cikgu yang bernama SITI MARDIAH ini boleh melembutkan anaknya...

No comments:

Post a Comment